Ondersteuning social media

Social Media

Facebook, Google+, Twitter, Instagram, LinkedIn – dit is nog maar een kleine greep uit de social media kanalen. Het zijn ook, op dit moment, de grootste spelers op dit gebied. Als bedrijf ontkom je er niet aan om op één van deze kanalen jezelf te profileren. Niet alleen omdat de concurrent dat doet, maar omdat jouw (potentiële) klanten daar te vinden zijn.

Maar hoe kunnen deze kanalen efficiënt ingezet worden? Een goed opgezette en uitgekiend contentplan kan al veel voor jouw bedrijf betekenen. Het biedt meerwaarde en structuur.

Facebook advertentie

Als het echter gaat om adverteren op bijvoorbeeld Facebook, dan komt er meer bij kijken dan alleen op de [promoot] button te klikken bij een bericht op jouw pagina. Facebook stelt eisen aan de opmaak van de afbeeldingen (niet teveel tekst), en ook per type advertentie gelden er andere eisen voor de afmeting en waar tekst moet komen te staan, zodat het optimaal weergegeven wordt. Daarnaast is ook de keuze van het beeld en vormgeving van de advertentie bepalend of een advertentie aanslaat of niet.
 

LinkedIn

Zit jij vooral in de B2B? Dan is LinkedIn het meest aangewezen kanaal om je te profileren. Maak gebruik van de promoted content of LeadGen formulier opties binnen LinkedIn om direct in contact te komen met jouw prospects.

400x300-006

Google+

Naast Facebook wordt geadviseerd de mogelijkheden van Google+ optimaal te benutten. Dit heeft namelijk een meer dan positief effect op de vindbaarheid van jouw site binnen Google. In Nederland is Google+ (nog) niet echt heel bekend of veel gebruikt. Juist doordat het een onderdeel van Google is, draagt dit bij aan een verbetering van de vindbaarheid.
 

TIP: Elk social media kanaal heeft zijn eigen voor- en nadelen.
Wees daarom selectief en probeer niet alle kanalen tegelijk bij te houden. Zet dus de voor- en nadelen naast elkaar en maak een keuze.

 
 

Professionele look

Vanuit Pica2Studio wordt ervoor gezorgd dat jouw afbeeldingen altijd perfect worden weergegeven, op elk medium (mobiel, tablet, desktop) en er dus geen deel van de boodschap wegvalt. Jouw huisstijl zal volledig terugkomen in alle uitingen, zodat de herkenbaarheid van jouw logo en bedrijf steeds groter wordt.

Doelgroepbepaling

Met de juiste instellingen bereik je jouw doelgroep optimaal en krijgen jouw advertentie te zien. Elke euro wordt op die manier optimaal ingezet voor een maximaal resultaat. Jij blijft de touwtjes in handen houden, want je bepaalt zelf het budget dat je wilt uitgeven voor een dergelijke advertentie. Bij Facebook kun je al vanaf € 7,- een hele week adverteren!