E-mailmarketing voor hogere conversie

Optimale mailingen naar jouw klanten

E-mailmarketing is één van de meest directe vormen van marketing naar jouw klanten. Zodra jij e-mailadressen hebt van jouw klant, kun jij zeer gerichte promotie sturen op basis van eerder aankoopgedrag. Volgens de trendwatchers zal e-mailmarketing in de toekomst een nog groter belang gaan krijgen.

Verzamelen e-mailadressen

De verzendlijst bestaat in eerste instantie uit e-mailadressen van klanten die ooit bij jou wat hebben gekocht of informatie hebben aangevraagd. Maar een statische lijst is niet voldoende. Met de juiste tools en CTA (Call to Action) op jouw website of social media kanaal kun jij deze lijst laten groeien. Deze wordt geïmplementeerd en er wordt bijgehouden of groei van de lijst volgens verwachting is.

Een aantrekkelijke uitstraling

Elke verzonden e-mail/nieuwsbrief moet er goed uitzien, in elke mailbox. Of een klant nu gebruik maakt van Gmail, Outlook, Lotus etc.. De boodschap moet perfect weergegeven worden in elke mailclient. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van MailChimp of er kan speciaal een (responsive) HTML-mail gemaakt worden.
 

 

Juiste content, juiste moment

Mailboxen vullen zich dagelijks met van alles: persoonlijke of zakelijke mail, notificaties van social media en ook reclame. In deze brei moet jouw mail opvallen. Met een pakkende onderwerpregel en door relevante content te schrijven wordt dit behaald. Het personaliseren van de mail versterkt de click-ratio. Het moment waarop een mail binnenkomt is ook bepalend. Afhankelijk van jouw type klant en sector, wordt de meest optimale dag van de week en tijdstip bepaald waarop jouw mail verzonden wordt. Dit alles om de open-ratio te verhogen.

 
 

 
400x300-010

Segmenteren

Elke klant is anders. En als jouw klant (te vaak) niet relevante mails ontvangt, zullen ze zich afmelden. Met het segmenteren van de lijst ontvangt iedereen een bericht met inhoud die zij interessant vinden. Het personaliseren van de mail is één van de belangrijkste succesfactoren voor e-mailmarketing. Pica2 helpt jou de juiste segmenten te bepalen en de inhoud van de mail daarop af te stemmen.

Testen en meten

Het optimaliseren van de succesratio van e-mailmarketing is een continu proces. Daarom zullen zogenaamde A/B testen uitgevoerd worden. Zo kan bepaald worden wat bij welke doelgroep aanslaat en wat niet. Dé gouden formule is er niet, dus voor elk bedrijf, product of dienst wordt opnieuw bekeken wat het beste werkt. Ook worden de effecten van de mailing op bijvoorbeeld website bezoek gemeten, geanalyseerd en gerapporteerd om waar nodig bij te kunnen sturen.